Czy jesteś gotów na franczyzę? 5 Pytań, które należy sobie zadać przed zakupem

Franczyza AM360 jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą prowadzić biznes jako agencja marketingowa, ale nie chcą zaczynać od zera. Istnieje oczywiście kilka innych korzyści z zakupu franczyzy, takich jak wsparcie i szkolenia oraz sprawdzone procesy i procedury. Pomimo wielu zalet, posiadanie franczyzy nie jest dla wszystkich.
Poniżej krótki przewodnik, który pomoże ci ustalić, czy franczyza jest ścieżką, którą chcesz podążać.

5 Pytań, które należy sobie zadać przed zakupem franczyzy

  1. Czy chcesz podporządkować się systemowi?

Jeśli przez posiadanie firmy rozumiesz tworzenie własnych procesów i strategii, franczyza może nie być najlepszą opcją.

Zawsze pytamy potencjalnych kandydatów, dlaczego chcą dołączyć do naszej sieci. I często na pierwszym miejscu wymienianym powodem jest, sprawdzony i ugruntowany model biznesowy.

Ten ugruntowany system jest pięknem franczyzy, ponieważ oferuje mniejsze ryzyko, usprawnione operacje i szybszą drogę do rentowności. Jednak aby ten system działał, franczyzobiorcy muszą w pełni przestrzegać i stosować się do procesów i strategij określonych przez franczyzodawcę.

2. Czy na pewno chcesz przejąć rolę właściciela firmy?

To może wydawać się wyzwalające i ekscytujące, z pewnością odmieniające życie, a może też być przerażające i stresujące. Stanie się własnym szefem to nie lada wyczyn i duża odpowiedzialność. 
Odpowiedzialność za rozwój w regionie, za firmę, pracowników i markę.
Spokój, cierpliwość i poświęcenie są ważne dla każdego nowego właściciela franczyzy. 
Będziesz musiał poświęcić długie godziny ciężkiej pracy, przynajmniej przez pierwsze kilka lat

3. Czy rozumiesz ryzyko?

Wierzymy, że zbudowaliśmy solidny model biznesowy, a wewnętrzne próby franczyz pilotażowych odnoszą sukces nie przez nie przypadek. Jednak nie ma biznesu, który gwarantuje sukces i z tego też trzeba sobie zdawać sprawę. Czasami może minąć kilka lat, zanim Twoja firma zacznie przynosić zakładane zyski, więc musisz być gotów podjąć wysiłek, nawet jeśli zwrot nie jest natychmiastowy.

4. Czy chcesz i lubisz się rozwijać?

To nie jest pytanie podchwytliwe, branża marketingowa jest bardzo wymagająca. Nieustanne zmiany trendów, standardów, algorytmów, przepisów itd. Chęć do nauki to trochę za mało, trzeba dobrze czuć i rozumieć branżę, interesować się nią, dzięki temu sama praca da więcej satysfakcji i spełnienia.

5. Czy masz wsparcie swoich bliskich?

Twój partner, partnerka lub dzieci nie biorą aktywnego udziału w biznesie, ale powinni aktywnie Cię wpierać. Taka decyzja powinna zapaść wspólnie. Porozmawiaj z domownikami, przedstaw swój plan i opowiedz, czym dla Ciebie jest definicja „wsparcia”. Dodaj, że część przestrzeni domowej ma być Twoim biurem, oazą skupienia i produktywności, którą należy uszanować.